Logo Wydawnictwa Linia

( ... szt. )
Ustawienia
Rejestracja Logowanie
Tu jesteś: Strona główna » Księgarnia internetowa » Zarządzanie
Informacja: Twoja przeglądarka nie akceptuje ciasteczek (cookies). Aby dodawać produkty do koszyka a następnie je zakupić włącz obsługę ciasteczek w twojej przeglądarce.

Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania

Cena:
30,00 zł (zawiera 5 % VAT)
Dostępność: 3-5d.gif

KLASYKA ZARZĄDZANIA

Paradoks Abilene to książka, którą zarządy, poszczególne działy w firmie, a nawet całe organizacje powinny czytać razem – jako rodzaj zbiorowej terapii, po której wiele rzeczy da się przeprowadzić łatwiej i prościej. Co ważniejsze, po tej lekturze zarzucicie szybko tę część projektów i działań, które nie kreują wartości dla klientów lub organizacji, a wręcz przeciwnie niszczą wartości i energię w waszej organizacji
Ta książka pokazuje szefom, jak rozpoznawać w organizacji najbardziej wrażliwych pracowników – zachowujących z jednej strony zdrowy rozsądek, z drugiej zaś orientację rynkową – i jak ich promować i wspierać. A wspierać ich warto, ponieważ potrafią zaoszczędzić firmie masę czasu i pieniędzy.

Harvey podpowiada też każdemu członkowi organizacji – bez względu na zajmowane w niej miejsce – jak poradzić sobie, gdy widzi się, że robi ona rzeczy bez sensu, a ma się obawy przed wychyleniem się i zwróceniem uwagi przełożonym i kolegom, że poświęcają czas oraz energię na sprawy bezsensowne.
Książkę tę polecam także przedsiębiorcom – pomoże wam ona dostrzec, kiedy wasza szybko rosnąca organizacja zaczyna kostnieć i zjadać samą siebie, a w rezultacie przestaje kreować wartość dla klientów.

Krzysztof Domarecki (z przedmowy do wydania polskiego)


Kiedy w artykule z 1974 roku Jerry Harvey użył po raz pierwszy określenia „paradoks Abilene”, firmy w całej Ameryce doświadczyły prawdziwego trzęsienia ziemi, którego efekty odczuwa się do dziś. Na przykładzie pewnej sytuacji rodzinnej, Harvey zauważył, że wydarzenia, które nas spotykają często nabierają tempa i zaczynają żyć własnym życiem mimo, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Harvey zwrócił również uwagę na to, że podobny proces występuje w bardzo wielu organizacjach działających na bardziej sformalizowanych zasadach, takich jak korporacje, związki religijne, organizacje społeczne, czy instytucje administracji publicznej. Określenie „paradoks Abilene” ujawniło słabość wielu środowisk biurowych w organizacjach na całym świecie. Harvey zaczął otrzymywać wiele listów opowiadających o doświadczeniach z podróży do Abilene w organizacjach, które przeznaczają ogromne ilości czasu i pieniędzy na projekty, które wszyscy członkowie tych organizacji uważali za kompletnie nietrafione.

 

Ta książka to kolejna terapia szokowa, jaką Jerry Harvey zaaplikował światowi biznesu. Jest to cykl wnikliwych i często rozśmieszających do łez „medytacji” na temat szaleństwa współczesnego życia organizacyjnego. Na przykładach historii i zdarzeń, z jakimi zetknęliśmy się chyba wszyscy (choć przedstawionych w zupełnie niecodzienny sposób), Paradoks Abilene przekonuje, że organizacje nieustannie skazują się na porażki, rozbudzając wśród swoich członków poczucie wyobcowania, nieufności, wszechobecnych konfabulacji i strachu przed podejmowaniem jakiegokolwiek ryzyka.

 

W swoich medytacjach, profesor Harvey prowokuje do zastanowienia się:

 

• Czy twoja firma również wyruszyła w podróż do Abilene i co możesz zrobić w obliczu tego odkrycia?

 

• Czy pracujesz na „dżabiej" farmie? (W bajkach pocałunek księżniczki zmienia żabę w księcia, ale w większości organizacji można spodziewać się dokładnie odwrotnej przemiany.)

 

• Jakie wnioski na temat uczciwości i podejmowania ryzyka w organizacjach można wyciągnąć na podstawie doświadczeń pilota japońskich linii lotniczych, któremu udało się bezpiecznie wylądować na wodach zatoki San Francisco?

 

• Co łączy Adolfa Eichmanna z decyzjami podejmowanymi przez zarządzających w czasach kryzysu gospodarczego?

 

• Jak poradziłby sobie w twojej firmie Matt Dillon, który w amerykańskim serialu westernowym Gunsmoke dzielnie przeciwstawił się wzburzonemu tłumowi próbującemu zlinczować więźnia?

 

• Dlaczego jednym z największych wyzwań, z jakimi mierzą się dziś kierownicy nie jest radzenie sobie z konfliktem, ale radzenie sobie z porozumieniem?

 

 

Paradoks Abilene nie przypomina innych książek na temat zarządzania. Obserwacje Harveya dotyczące absurdów życia organizacyjnego spowodują u ciebie wybuchy śmiechu, chwile namysłu i grymasy bólu. Mogą cię nawet całkowicie wyprowadzić z równowagi. Wiele wskazuje jednak na to, że na stronach tej książki usłyszysz echo własnych myśli i niepokojów i spojrzysz na swoją firmę w nowy sposób. Kto wie? Może nawet znajdziesz sposób poprawienia nie tylko własnego życia, ale również życia ludzi, z którymi pracujesz.

 

 

"Firmy prześcigają się w tworzeniu nowych produktów i usług. Podobnie, przyzwyczajeni do tego wyścigu, menedżerowie gonią za nowinkami, które mają im pomóc w zarządzaniu. A jednak ogromna część tych produktów i usług to po prostu stare wino w nowych beczkach, a nowinki poszukiwane przez menedżerów okazują się być starymi prawdami, których nie zdążyli ani zapamiętać, ani przemyśleć. "Paradoks Abilene i inne eseje o zarządzaniu" to książka zawierająca prawdy, które podobnie jak dobre wino, nabierają wartości z upływem czasu. Pisane przed blisko 40 laty eseje dotykają najbardziej istotnych problemów zarządzania. Istotnych wówczas i dzisiaj. Nieocenionym walorem książki jest jej gawędziarska forma – tak rzadka w dzisiejszym świecie poćwiartowanym na 3 najważniejsze zasady, 7 filarów, 5 niezbędnych kroków i inne części, które tak trudno złożyć w rozsądną całość. To absolutny must read dla każdego menedżera, bez względu na wiek, wykształcenie i branżę, którą reprezentuje." Tomasz Witkowski (autor książek: Zakazana psychologia, Psychomanipulacje, Psychologia kłamstwa, współautor Psychologia konfliktów i Podręcznik trenera)

 PATRONAT MEDIALNY:

DGP-1 logo nowe

Tytuł: Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania.

  • Autor: Jerry Harvey
  • Tytuł oryginału: "The Abilene Paradox and Other Meditations on Management"
  • Tłumaczenie: Paweł Dąbrowski
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
  • Liczba stron: 184
  • ISBN: 978-83-63000-80-6
  • Data wydania: marzec 2014

 PATRONAT MEDIALNY:

DGP-1 logo nowe

JERRY HARVEY - emerytowany profesor zarządzania George Washington University. W trakcie swojej kariery pracował, jako konsultant wielu organizacji przemysłowych, rządowych, religijnych, wojskowych, edukacyjnych i społecznych. Jest autorem około pięćdziesięciu artykułów publikowanych w prasie fachowej oraz dwóch książek: Paradoks Abilene i inne medytacje o zarządzaniu oraz How Come Every Time I Get Stabbed in the Back, My Fingerprints Are on the Knife? Występował również w kilku filmach na temat zachowań organizacyjnych, na przykład: The Asoh Defense, The Gunsmoke Phenomenon czy The Abilene Paradox. Obecnie zaangażowany jest w badania związane z etycznymi, moralnymi i duchowymi zagadnieniami funkcjonowania organizacji.

Wstęp do polskiego wydania. Krzysztof Domarecki

Podziękowania

Wprowadzenie

Paradoks Abilene – zarządzanie zgodnością
O hodowli dżab w organizacjach
Przypowieść o Abrahamie a zarządzanie,  czyli: „Idźcie i sadźcie kapustę, w imię Boże”
Kapitan Asoh i koncepcja łaski
Eichmann w organizacji
Tyrania grupy i fenomen serialu „Gunsmoke”
Zachęcajmy przyszłych menedżerów do oszustwa
Wybrana bibliografia

 

Wszystkie organizacje mają dwa podstawowe cele. Jeden z nich polega na wytwarzaniu rozmaitych gadżetów, tandety i innego badziewia. Drugim jest zmienianie ludzi w dżaby. W wielu organizacjach drugi cel staje się ważniejszy od pierwszego, ponieważ – na przykład – przestrzeganie drogi służbowej jest w nich ważniejsze niż podejmowanie racjonalnych zachowań.

 

 

Ci, którzy w czasach moralnego kryzysu godzą się grać rolę biernych obserwatorów i chować głowę w piasek, nie stanowią żadnego zagrożenia. Służą za to, jako wzorce zachowań dla innych, którzy mogą pójść ich śladem.

 

 

Utrudnianie członkom organizacji przyznania się do błędów i niechęć do wybaczenia zwiększa obawę przed podejmowaniem ryzyka, zachęca do kłamstwa, wzbudza nieufność i w rezultacie prowadzi do spadku produktywności.

Recenzje klientów:

Nikt jeszcze nie recenzował tego produktu.
Aby dodać recenzję, zaloguj się.
fb